Jump to content

Photo
- - - - -

Settings on a AZERTY keyboard

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 dcyel

dcyel
  • Member
  • LocationBelgium

Posted 30 April 2018 - 18:25

Hi guys,

I am a seasoned flight simmer. Started with Red Baron and continued with Red Baron 3D using most of the community made patches and mods and IL2 over the years and recently detected ROF.

But the settings are giving me a real headache as my keyboard layout has no right CTRL and no matter what I try the planes react very sluggish with my Logitech Extreme 3D joystick.

Tried a few fly now missions as for now but the planes remain barely flyable so dog fighting is out of the question for the time being.

I would appreciate any input on how to correct these problems.

Thx.

• 0

#2 Ice_Age

Ice_Age
  • Member
  • LocationTrudolyubiye

Posted 30 April 2018 - 19:46

If a command defaults to something that uses Right Ctrl, then just change it to something else.

• 0

#3 dcyel

dcyel
  • Member
  • LocationBelgium

Posted 01 May 2018 - 15:14

Thx for the answer but I already tried this and came up with double assignments which didn't much good to the game.

Now I am still figuring things out.

I am a Belgian BTW living only 30 km from where it all happened and my mother's uncle was a Henriot HD I pilot during the war which he survived but crashed and was killed near Antwerp in 1919.

Me, I am a renegade of some sort I guess, mostly flying for the German side in games that is.

• 0

#4 Dutch2

Dutch2

Posted 01 May 2018 - 17:00

First welcome to this forum, it is not crowded anymore, so I guess not much that could help you. Because you do have an France keyboard layout, you could ask this to the French speaking players at http://www.checksix-...afcf560f3313c97

I think a very handy manual for starters and maybe your keystroke problem is publish in the French manual, can be found here: https://riseofflight...official-links/

Ik weet dat de Vlamingen meestal goed Frans kunnen, mocht je Nederlandstalig zijn, dus ik hoop dat ze je op Checksix kunnen helpen. Verder zou je ook nog je vraag kunnen stellen op de officiële BoS forum, dit spel is nl zeer nauw verwant met RoF.
:-)
  • 0
If I wrote something in this forum that is hurting or abuse a member, organisation or country? Let me know by pm for the corrections, please do not react back by bashing/trolling/flaming or other personal attacks!

Yep I’m an 2009 Rof pre-order buyer and one of the few that did buy the Sikorsky game.

#5 dcyel

dcyel
  • Member
  • LocationBelgium

Posted 02 May 2018 - 10:24

Thanks for the heads up .

Spijtig genoeg is Frans schrijven al wat roestig geworden, spreken is ok, maar zal de links zeker  proberen.

Nederlander?

Ben zelf 66 en al 40 jaar gehuwd met een Nederlandse.

En wat is mijn affectie met WW I zal je jezelf afvragen.

Mijn moeder is in 1916 geboren te Varsenare als vijfde kind van zeven.Origineel was de familie van Esen, Diksmuide.

De Duitsers evacueerden alle burgers weg van de frontlinie. Soms zeer hardhandig en bepaalde mensen die niet direct weg wilden gaan werden met geweld verjaagd en zelfs neergeschoten.

De Engelsen wilden in 1917 het nabij gelegen vliegveld bombarderen doch de daar gelegerde jasta kwam net van een opdracht terug en engageerde de bommenwerpers die hun bommen in paniek afwierpen.

Mijn moeder's oudste broer ongeveer 12 jaar oud bevond zich in de tuin en werd getroffen door een bomscherf en is kort nadien daaraan overleden.

Schrale troost, de meeste Engelse vliegtuigen overleefden het ook niet.

Hopelijk heb ik je nu niet verveeld.

• 0

#6 Dutch2

Dutch2

Posted 02 May 2018 - 17:09

Absolute niet, ik woon zelf op de grens, mijn vrouw heeft Vlaamse roots, haar suikertante had bv nog steeds de Belgische nationaliteit en haar zus is weer retour gegaan naar België.
Veel mensen zoals mijn opa waren door die grens hier, natuurlijk ook actief in het smokkelen.
Voor Hollanders is WW1 natuurlijk totaal niet interessant en geheel onbekent, maar hier op de grens is dit een geheel ander verhaal.

Heel goed boek is trouwens: https://www.amazon.c...d/dp/1935881019
Uiteraard ook in mijn bezit.
  • 0
If I wrote something in this forum that is hurting or abuse a member, organisation or country? Let me know by pm for the corrections, please do not react back by bashing/trolling/flaming or other personal attacks!

Yep I’m an 2009 Rof pre-order buyer and one of the few that did buy the Sikorsky game.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users